یزدفردا: نیکی به دیگران آن هم زندانیان در بندی که ناخواسته مسیر زندگی‌شان به سمتی رفته که اصلا فکرش را نمی‌کردند که روزی پشت میله‌هایی گرفتار شوند که تنها راه نجاتشان نگاه‌های خیرخواهانه‌ای باشد که از قلب‌های مهربان برمی‌آید.

به گزارش یزدفردا: اما قرار است انگشتری از کیلومترها فاصله برای گره‌گشایی به پشت میله‌های زندان جیرفت بیاید و بزم شادی را به خانواده‌های چشم به راه هدیه کند. ما هم برای این  روزهای موعود لحظه شماری می‌کنیم و دعاگوی هدیه دهنده انگشتری با خیر و برکت خواهیم بود.

اگر چه نیکی به دیگران یکی از پسندیده‌ترین کارهایی است که هر انسانی می‌تواند در طول زندگی خود انجام دهد و طلایی‌ترین گام، تشویق دیگران به کار خیر است و از طرفی یادمان باشد زندگی هریک از ما سرتاسر همانند زنجیری است که به هم متصل و اگر یکی از حلقه‌های آن پاره شود، در نهایت مشکلاتی به وجود می‌آید که از فردی بودن به جمعیت می‌رسد. از این رو باید برای محکم تر شدن و اتصال هرچه بهتر این زنجیره، همگی به هم کمک کنیم و در این بین همدیگر را برای انجام کار خیر تشویق نماییم.

با توجه به گفته پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) هر کسی که کار خیر و نیکی را انجام دهد، اجری مانند آن نصیبش خواهد شد. به عبارت دیگر پاداش تشویق کننده به انجام امور خیر به اندازه‌ای خواهد بود که افرادی که تشویق و پیرو این امر شده‌اند نیز از این پاداش بهره‌مند خواهند شد و چه خوب است که همگی اینگونه باشیم.

دورهمی شیرین برای آزادی افراد دربند

به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان جیرفت، در تاریخ پنجم خردادماه به مناسبت روز حمایت از زندانیان و خانواده‌هایشان همایشی برگزار می‌شود که یک انگشتری ناب و چند مدال ورزشی هدیه‌های خاص برای کمک به آزادی زندانیانی است که به خاطر جرائم مالی اندک به دور از خانواده‌هایشان در زندان بسر می‌برند.

حکایت انگشتری که قرار است گره‌گشا شود

حامد دلفاردی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پنجم خردادماه به نام روز ملی حمایت از زندانیان و خانواده‌هایشان نامگذاری شده و به همین مناسبت در تلاش هستیم همایشی با حضور چهره‌های تأثیرگذار و خیراندیش برگزار کنیم.

وی با ابراز خرسندی از حس نوعدوستی در بین اقشار مختلف مردم در جنوب کرمان و جیرفت، افزود: با توجه به اینکه مردم در همه مناسبت‌ها و رویدادهای طبیعی و غیرطبیعی در کنارهمدیگر هستند و گره‌گشایی جزء سیره آنهاست، امیدواریم بخش عمده‌ای از مشکلات فراروی آزادی زندانیان جرائم مالی حل شود.

دلفاردی از رایزنی‌ها برای مزایده انگشتری از رهبر معظم انقلاب و مدال‌های ورزشی که برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا خواهند شد، خبر داد و گفت: علاوه بر برکات معنوی این اقدام خیرخواهانه، از افراد خیّر و نوعدوست با تعداد قابل توجهی دعوت خواهد شد که هر کسی به هر اندازه‌ای برایش مقدور است، در این امر خیر مشارکت و زمینه بازگشت افراد به آغوش  خانواده‌هایشان را فراهم کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان جیرفت برپایی غرفه‌هایی برای عرضه تولیدات زندانیان و خانواده‌هایشان را از برنامه‌های جنبی همایش پنجم خردادماه عنوان کرد و افزود: اگر همت کنیم مردم برای گره‌گشایی آماده‌اند و خواهند آمد.

دلفاردی از حضور گروهی از آستان قدس رضوی در این همایش خبر داد که با رویکرد معنوی و فرهنگی خواهد بود و اظهار کرد: معنویت اصل و اساس کارهای خیرخواهانه است که در قلب‌ها وجود دارد و این مهم با حضور گرم ارادتمندان به ساحت مقدس امام رئوف متبلور خواهد شد.

وی آزادی یک زندانی جرائم مالی را طی روزهای اخیر نویدبخش ایامی خوب و شیرین برای خانواده‌های چشم به راه دانست که با نگاه سخاوتمندانه و گرم مردم رقم خواهد خورد و گفت: خبر آزادی یکی از بدهکاران که در زندان به سر می‌برد به همگان شور و شوق مضاعف داد که پیام‌های مسرت بخش مردم همگی را در این مسیر بیش از این تشویق کرده است.

 مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان جیرفت بر لزوم کارآفرینی برای زندانیان و خانواده‌هایشان تاکید کرد که با کمک خیران و همه نهادها باید فراهم شود.

رئیس اداره زندان جیرفت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت کار خیر و کمک به گرفتاران در بند که آبرومند هستند، بیان کرد: زندانیان جرائم مالی در اولویت حمایت و آزادی هستند زیرا این افراد با اندک بدهی به خاطر سهل انگاری و یا اعتماد به افرادی، گرفتار حبس شده‌اند.

محمد شریفی با ابراز خرسندی از کمک‌های خیران در جشن‌های گلریزان با حضور اصناف و اقشار مختلف در جیرفت افزود: مردم ما خونگرم هستند و هر کجا مشارکت کنند سنگ تمام می‌گذارند و در جشن گلریزان امسال مبلغ سه میلیارد تومان جمع آوری شده که نشانه سخاوت همه اقشار و اصناف مختلف است.

رئیس اداره زندان جیرفت هزینه‌های نگهداری هر زندانی را روزانه ۲۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با آزادی زندانیان جرائم مالی این هزینه‌ها که ماهیانه مبلغ قابل توجهی می‌شود، صرف مباحث دیگری خواهند شد.

وی خروجی برگزاری جشن‌های گلریزان را مثبت ارزیابی کرد که مورد استقبال عمومی قرار گرفته و از مردم نوعدوست خواست برای آزادی افرادی که به خاطر مسائل مالی اندک دربند هستند، یاری‌رسان باشند.

 شریفی آزادی پدر و مادر یک خانواده را به خاطر بدهی ۵۰ میلیون تومانی از اولویت‌هایی برشمرد که نیازمند دستان با سخاوت افراد نیک اندیش است و گفت: مادران به عنوان ستون خانواده هستند که با نبودنشان پایه‌های زندگی از هم گسسته می‌شوند، لذا به یاری این خانواده بشتابیم که فرزندان‌شان چشم‌ به راهند.

اوحدی مراغه‌ای در ارتباط با کار خیر و همچنین تشویق دیگران به کار خیر این‌چنین می‌گوید «نیکی کن ای پسر که نیکی به روزگار به سوی تو باز گردد، اگر در چَه افکنی»؛ باشد که ماهم گره گشا باشیم هرچند کم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا